اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کمک بیش از یک میلیارد تومانی کرمانی‌ها در طرح ملی نذر آب

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: ارزش کمک‌های استان کرمان در طرح ملی نذر آب جمعیت هلال احمر، یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان بوده است.

کمک بیش از یک میلیارد تومانی کرمانی‌ها در طرح ملی نذر آب

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا فلاح پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در پنج محور مردم، جوانان، داوطلبان، فرهنگ و مورد اعتماد بودن مردم، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

 وی عنوان کرد: در سال ۹۸ در معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در مجموع ۳۹۵ برنامه و پروژه محرومیت‌زدایی در قالب کاروان‌های سلامت پروژه‌های حمایتی، معیشتی، چادرهای سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون اجرا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمان افزود: از ۳۹۵ برنامه که در معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در سال گذشته اجرا کرده است، ۲۴۸ هزار نفر از این فعالیت‌ها استفاده کردند که ارزش ریالی آنها ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

فلاح گفت: طرح ملی نذر آب جمعیت هلال احمر استان در دو سال متوالی در سیستان بلوچستان و سال گذشته در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در مناطق محروم اجرا شد اما اصل برنامه‌ها ارائه خدمات مددکاری، معیشتی، درمان و حمایتی از مردم محروم بود و در این طرح همه استان‌های کشور از جمله کرمان حضور داشتند که ارزش کمک‌های استان کرمان یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی ما خدمات‌رسانی در بحران و حادثه است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک‌هزار و ۳۲۶ حادثه و عملیات امداد و نجات در حوزه معاونت امداد و نجات استان در حادثه‌های ملی و استانی انجام شده و به  ۴۰۸ هزار نفر امدادسانی شده است.

وی با بیان اینکه در یک‌هزار و ۳۲۶ عملیات امداد و نجاتی که  انجام شده، حدود ۶ هزار نفر روز نیروی امدادی جمعیت هلال احمر حضور داشتند، گفت: در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی در مجموع ۳۳۲ هزار نفر مراجعه به مراکز واکسیناسیون، توانبخشی، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های سطح استان مراجعه کرده و از خدمات بهره‌مند شدند.

فلاح افزود: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر در کنار امدداد و نجات، آموزش‌های همگانی است که ضرروت آن امروز در استان دیده می‌شود و به همین دلیل سعی کردیم با تمام بنگاه‌های اقتصادی با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تفاهم‌نامه امضا کنیم.

وی ادامه داد: ۶۰۹ دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امداد و نجات، مربی امداد و نجات و عمومی امداد و نجات برگزار شده  و ۷۶ هزار نفر از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند.

فلاح با بیان اینکه در سال ۹۷ ، ۱۳۵  هزار نفر از خدمات طرح ملی هلال احمر استفاده کردند، بیان داشت: در سال گذشته، 10 میلیارد تومان پروژه عمرانی مربوط به هلال‌احمر در مرکز استان افتتاح شده است.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول